Monday, October 10, 2005

memories......

aku teringat satu kisah malam ni.....kisah aku pegi plkn kat jempol.....memang bala tul....hari suwey buat aku....macam haram...citer dier camni......petang tu urgent la kena pegi jempol....so member ni tak taula nak pegi jempol terpaksala aku ikut skali....

6.00 p.m.
perjalanan dimulakan dengan tenang sekali...sambil bantai layan lagu wings dalam keta memang syahdu siot....aku teringat zaman aku memuda dulu....hehehehe

7.15
kitaorang pun selamat tiba diseremban.....lepak kat skola lama aku KGV makan char kuey teow...lepas makan terus gi semayang maghrib kat masjid negeri.....after finish praying...kitaorang pun mulakan perjalanan yang ngeri....driver bertukar.....lesen kena gantung plak tu....dier ingat bukit putus tu litar sepang agaknya....bleh tido kat hospital kalo silap langkah.........
tiba-tiba ader plak road block.....terpaksala tukar driver lain.....so selesai melintasi road block member ni jadik bodoh kejap....ader ker nak potong trelar kat jambatan sempit....dah lu yang bertentang ngan kitaorang trelar gak....nak bunuh diri ker aper....dier bleh cakap keta waja punyer overtake lembab...kepala hotak dier....perjalanan diteruskan lagi...

8.45 p.m
kitaorang berenti disebuah kilang and nak tanyer guard ke jempol camner....guard tu bleh mainkan kitaorang plak...dier bagi jalan salah...nasib baik ader ketua kampung kat situ.....bleh dier bagitau jalan btul...raser nak pukul jer guard tu.....perjalanan diteruskan...dalam perjalanan tu memang gelap giler....kawasan felda.....hampes....tenga kitaorang speed time tu...tiba tiba ader kelibat cam superman melintas....nasib baik member ni cepat brek....kalo tak dah babai dah dier....ader ker lintas nak gi semayang biler ader keta...nak mati agaknya....memang kelakar..siap angkat kain nak terbang....kahkahkah...

10.05
kitaorang selamat tiba.....ceramah pun dimulakan....pam pom pam pom ceramah pun habisla.....kitaorang bergerak pulang dalam kul 11.30 malam......

12.01
kitaorang lepak kat senawang melantak kejap...lapor la plak....lepas tu perjalanan diteruskan....kali aku plak yang drive...memang suwey tul....aku tak laju sangat time tu dalam 100km/h aku bleh tak persan ader kon kat tengah jalan....aper lagi...balun terus la....ni semua pasal lori kontena tu halang....nak jer aku saman tol plus psal buat keje tak btul....

2.30
kitaorang selamat sampai....aku tengok keta tu pecah lampu spotlight jer.....nasib baik bumper tak tanggal.....goyang dah aku.....

citer esoknyer....
kecoh satu kampus diorang cakap aku langgar lembu tengah highway....gampang tul....handset aku berbunyi tak berenti renti.....bengang pun ader gak......biler plak aku langgar lembu malam tu....aku dok pikir jer....

2.15 p.m
aku pun datang la kolej....semua kerumun kat aku....tengok aku injured ker tak...raser cam buat kesalahan AP plak time tu....kueng asam tol diorang ni......kire kecoh la jap...

tapi aku raser itu antara memories aku paling best la.....macam gampang

1 comment:

Anonymous said...

jgn tanyer siaper aku...tapi citer ko memang cam haram.....