Wednesday, October 08, 2008

tire......

arih nih dah masuk ari ketiga gua test drive tayar keta kat seremban....antara tayar2 yang terlibat adalah....
a)potenza RE050A
b)falken
c)goodyear NCT5

gua follow member gua punya kereta...time tuh kitaorang test pakai cefiro convert RB 26DETT(Yakni enjin skyline R34.)lokasi terpilih adalah bukit tangga,bukit putus dan jalan siliau ke lukut.pasal banyak corner kat situ.member gua nak masuk competition drift yang bakal berlangsung bulan 11....setelah membuat percubaan bermakna sehari satu set tayar,,,dah mcm tokyo drift pun ader....nyaris2 nak terkorban pun ada.....mujur gua idup lagi.....mak sok anak mak nak kawin...takut sok lusa padam plak naik keta mcm nih....
keputusan ujian adalah:

tayar falken: lulus dengan sempurna cuma time corner buang sket.....
tayar potenza: boleh katakan perfect untuk kaki drift2 keta.sapa rak besa baik jgn pakai....
tayar goodyear: murah dan senang beli...cuma bunyi ada sket dan biler corner kena pandai
amik... kalo tak gaung peginye....ujan tak dinasihat bawak laju....mudah licin...kurang grip.....

so kepada kaki kereta....pandai2 la pilih tayar....jgn tgk murah lepas tuh sebat.....biler jalan licin terbabas plak......k chowssss

sreetttttttt gua angkat corner masuk jamban.......bukak seluar terus buang air....

No comments: