Monday, November 21, 2005

frontliner......


so for today aku lepak umah makcik aku kejap....but for that nothing to share with u all bout my aunt........sebenarnya masa aku on the way balik aku lihat sebuah kereta kancil...kereta tuh tak menarik hati......cuma yang menarik hati aku adalah penumpangnya.....terutama penumpang yang duduk dibelakang....aku tengok ader sepasang merpati duduk kat belakang.....tapi.....yang aku tak sangka nampak baik dari segi bertudung tetapi bercumbuan didalam kereta ..........lantas aku terfikir tak malu ker kalo nampak dek orang yang tengah lalu.....takda segan silu langsung...kalau dah gian sangat kahwin jerla......wut per buat tengah jalan....tu pun belum tentu hubungan tu kekal ker tidak.....
i remember one thing....kawan aku pernah cakap kalo nak bercinta kena pakai duit sendiri...kalo 'spender' pun mak bapak belikan takyah nak berhabis dengan bercinta nih...mulanya aku tak kisah sangat...but lama2 aku fikir ada betulnya gak....kena ada poket sendiri....baru bleh survive...
aku ada soalan......adakah perempuan bertudung ni dipandang mulia atau baik.....atau perempuan yang tidak bertudung dipandang hina atau kurang sopan??????for me its simple....tak semestinya perempuan tak bertudung jahat.....kadangkala mereka rimas bertudung...tapi rata2 yang aku jumpa(bertudung)semua bermasalah...terutama dari segi sosial..aku tak taula kalo bertudung sekadar trend masa ni...................pelik tul manusia sekarang...berbagai ragam.....k la challo.............

dream on............

2 comments:

alkepong said...

hehehe...
Bertudung tuh kewajipan,bila sua jadi kewajipan lu kene wat,same gak cam semayang,tuh kewajipan,but bukan takde budak yang selalu semayang tapi kaki todi,samelaa konteks ngan perempuan bertudung dan tidak bertudung..trendy atau tak,bile jadi kewajipan kene laa wat beb..

bile lu citer pasal nih gua teringat satu quote dari band rock AC/DC,guitarist dier Malcolm Young,slalu cakap " Good Girls go to heaven,but Bad girls get do me on my bed"
WakakKaKakakAKAKkA..

-For Those About To Rock,We Salute You!!!-

Anonymous said...

:)