Wednesday, January 12, 2011

sambungan isu lepas...

jam 4.00 petang....

gua bersama sama kuncu gua berlepas pulang dari bukit tinggi....tapi sebelum gua gerak gua suh bebudak nih cek up keta gua dulu...takut2 ada calar plak...gua meneruskan perjalanan dari bukit tinggi ker bentung, pahang...lalu gua buat pit stop ala ala maikel sumaker kat petronas...tengah gua cr port nak parking gua pandang sejumlah awek melayu yang pkai tak cukup kain...aperlagi uncle d terus mencapai webcam terus rakam...katanya nak buat ilham dimasa mendatang...abah dia la ajar mcm tuh...gua ajak bebudak nih solat asar dulu then isi minyak....
sepanjang perjalanan takda benda nak dibualkan sampaila ker tol bentung......yang jaga kaunter mamat plak tuh..tak indah langsung.....sampai ke pekan bentung mengambil masa lebeh kurang 15 minit perjalanan....mcm pekan kota(negeri sembilan)....takda yang indah langsung..gua pun tak nampak aper kelebihan pekan nih....macam hidup segan mati dah tersedia.....sesampai di satu pam minyak gua suh jack tanya brader tengah pam tayar kereta memandangkan no plat kenderaan dier bermula dari hurup (c).....gua amat yakin brader nih mesti tau jalan....seperti biasa brader ini agak terkejut sekejap dengan kehadiran jack pasal rupa jack dah mcam mamat indon potong kelapa sawit.....

5.40 petang.....

gua meneruskan ker destinasi yang dituju lepas 20 kali tanya orang.....gua tengok jalan dier dah mcam kat jepun plak...lagi teruk dari bukit putus dan juga bukit tangga....kalo gua layan lap baik alamatnya ada yang sekor terbang keluar nampaknya....akhirnya gua jumpa satu penanda jalan yang ala ala hollywood punya.(FRASER HILL) terbetang diatas sebuah bukit....gua mula perlahankan kenderaan....akhirnya gua jumpa satu simpang masuk....tapi yang buat gua hairan simpang tuh ditutup dan hanya dibuka sedikit bagi ngam2 sebuah kenderaan....gua jadik pelik.....bak kata uncle d"ada orang dengki saja tutup jalan nih...."mata gua melilau tgk signboard hotel....yes ada juga....lalu gua ikut jalan tersebut.....aper yang berlaku???????tunggu....

No comments: