Wednesday, December 21, 2005

matahari...............

bisa waktu terhenti……
kau hadir dalam mimpiku……
buatku memekakkan telinga dan membutakan hatiku…..
merenung diluar jendela…..
menjelang tua yang bakal tiba….
Menjauhkan diri dari pesta dunia…..
Kerna pesta dunia yang berbeza…..
Yang menjadikan buta di sekelip mata……

Aku mencari cari lubuk diri…..
Aku hakiki….
Segala yang terjadi…..
Ini merupakan qada dan qadar…..
Takrif segala diri…..
Harap aku tidak lupa diri di saat gembira…
Dan mencari kau disaat hiba…..

Aku mengerti siapa diri ini….
Mencari cari salahsiah diri….
Aku erti….
Agar aku dapat hindarkan segala segi….
Agar tak membutakan diri…..
Aku melihat alam ini
Kuasa yang sebegini….
Tiada yang terperi….

Ya Tuhan Yang Maha Esa….
Dijadikan hambamu ini pengikut setia…..
Jangan disalah tafsir pula…
Aku ingin berubah bukan dalam sekelip mata...
Bukan dari sekecil mata…..
Kerana hidup penuh rintangannya…..
Dunia yang penuh dosa…..
Aku melihat segalanya……
Walaupun usia ku muda….
Aku bukan insan mulia…..
Kerana aku bukan dewa…..

Syukur kehadrat Illahi………

No comments: